Поради читачам

Корисні поради читачам
        ПРАВИЛА КОРИСТУВАННЯ БІБЛІОТЕКОЮ
1. Вибрані для читання книжки можна тримати вдома не більше 15 днів, тому що їх хочуть прочитати ще багато твоїх товаришів.
2. Якщо в тебе змінилась адреса – повідом бібліотекаря. А якщо ти від`їжджаєш з села зовсім, то обов`язково поверни всі бібліотечні книжки.
3. Тому, з ким трапилася біда,- випадково загубилася бібліотечна книжка -, потрібно прийти до бібліотеки і розказати про це. Бібліотекар завжди допоможе тобі. Підкаже, яку книжку можна принести замість загубленої.
4. А почитати журнали або книги , які є в бібліотеці в одному примірнику можна лише в бібліотеці.
Як доглядати книгу
  • Обгортай книги, якими довго користуєшся.
  • Удома відведи їм місце на книжковій полиці.
  • Читай книги за чистим столом і з чистими руками.
  • Перегортай сторінки за правий верхній куток.
  • Щоб не загубити місце в книзі, де ти закінчив читати, користуйся закладкою.
  • Прочитані книжки своєчасно повертай до бібліотеки. На них чекають інші читачі.
  • Якщо книга порвалась – обов’язково підклей її.
Не можна:
  • перегинати книгу;
  • загинати сторінки;
  • робити записи чорнилом;
  • класти у книги олівці та інші предмети;
  • слинити пальці, коли перегортаєш сторінки;

  • Як вибрати книгу для читання
    1. Зайшовши до бібліотеки, треба звернутись до її каталогів. В перекладі з грецької „каталог” означає „перелік”. Отже, каталог – перелік усіх книг, які є в бібліотеці. Каталог необхідний кожній бібліотеці, він служить посередником між книгою і читачем. Переглядаючи каталог, читач дізнається, чи є вбібліотеці потрібна йому книга, які книги є в бібліотеціз даної теми, які книги конкретного автора можна прочитати в цій бібліотеці.
    2. В картотеках картки з назвами книг підібрані за окремими темами.
    3. На книжкових виставках ти завжди знайдеш цікаві книги.
    4. Переглянь бібліографічні покажчики. Це книги про книги. В них ти знайдеш анотації – короткі розповіді про зміст книги і поради, кому рекомендована дана книга.
    5. Ти можеш сам вибрати книгу з полиць відкритого доступу.
  • Як працювати з підручником
    1. Прочитай увесь заданий текст, глибоко вдумуючись у його зміст. Пам’ятай, що читання підручника без напруження думки – марна трата часу.
    2. Працюй завжди з ручкою або олівцем в руках.
    3. Засвоєнню допоможуть схематичні малюнки й записи.
    4. Поділи в думці текст на частини і знайди основну думку.
    5. Читаючи текст, пов’язуй його з часом, картою,графіками, схемами підручника. Пам’ятай, що безхронології та карти немає історії.
    6. Порівнюй, зіставляй вивчений матеріал, факти,явища з іншими.
    7. Складай короткий усний (письмовий) план прочитаного. Коли такий план подано вчителем, то вивчай матеріал за планом.
    8. Намагайся в тексті знайти відповідь на кожне запитання, наведене в кінці параграфа.
    9. Привчай себе до самоконтролю: обов’язково перекажи вголос або про себе заданий матеріал,спочатку частинами, а потім – у цілому весь параграф. Роби це так, щоб словам було тісно, а думкам – просторо.
    10. Виконуй завжди домашні завдання.
    11. Долай труднощі, а не тікай від них. Працюй систематично і наполегливо над книжкою.
  • Як працюють з довідковою літературою
    Навіть найрозумніша людина в світі не може пам’ятати великі події сучасного та минулого, численні дати, цифри, факти. Доповнюють пам’ять людини книги, які всезнають, словники, довідники, енциклопедії. Ці книги – друзі нашої пам’яті, вони дають відповідь на будь-яке питання. Як же ці книги побудовані? Як ними користуватися в роботі? Найпростіші з них :
    1. Словники. В них зібрані слова,розташовані в алфавітному порядку. Найбільшим попитом користується орфографічний словник. Майже всі ми ним користуємося, коли не знаємо, як писати те чи інше слово. Коли ж Вас цікавитиме значення слова та історія його походження – користуйтеся „Тлумачним словником”. Словник російського вченого і письменника В.Даля, де автор зібрав 200000 слів, особливо відомий. Кожне слово тут має пояснення і тлумачення. Цей словник надає велику допомогу причитанні російської дореволюційної літератури, пояснює слова, які нам сьогодні незрозумілі. Читаючи газети та журнали, ви часто зустрічаєтесь зі словами, які прийшли з інших мов народів світу – тут вам допоможе „Словник іншомовних слів”. Кожен учень – повинен мати відповідні навички роботи зі словником. Уважно переглядайте передмову до словників,знайомтеся з умовними позначеннями. Нашим добрим помічником є:
    2. ЕнциклопедіїСаме слово взяте з грецької мови і означає: „коло знань”. В наш час енциклопедіями називають книги, в яких коротко викладено у певній системі дані про науку,техніку, культуру, природу, мистецтво та ін. У більшості матеріал в енциклопедіях розміщено аалфавітному порядку.Винятком з цього є „Дитяча енциклопедія”. В ній матеріал розташований по системі знань. В її створенні брали участь педагоги, письменники, художники.Кожний том присвячений окремій галузі знань. У кожному томі вміщуються таблиці й різні допоміжні покажчики: хронологічний, алфавітний,бібліографічний. Останній рекомендує найбільш цікаві книги з теми, якій присвячено даний том.Як же користуватися „Дитячою енциклопедією.”? Насамперед, потрібно визначити, в якому том ізнаходиться потрібний матеріал. Припустимо, що вас цікавить історія середніх віків. „Історія людського суспільства” знаходиться в 7-му томі, отже, необхідний матеріал ми знайдемо в 7-му томі. Є ще галузеві енциклопедії: географічна, хімічна,технічна... Вони також допоможуть вам у вивченні шкільної програми
  • Як скласти план тексту підручника
    1. Прочитай заголовок параграфа і подумай: який зміст закладено в заголовок?
    2. Прочитай уважно даний параграф і виділи в ньомунові терміни (з’ясуй їх).
    3. Розглянь і постарайся зрозуміти малюнки і їхчастини, що відносяться до тексту.
    4. Прочитай текст окремо по абзацах і визнач, про щойдеться в кожному абзаці.
    5. Склади план прочитаного тексту (пунктами плануможуть бути заголовки абзаців).
    6. Перекажи за складеним планом увесь текст,постарайся зрозуміти і запам’ятати його зміст.
    7. Дай відповіді на всі запитання в кінці параграфа або на запитання, поставлені вчителем.

  • Пам’ятка юним читачам
    щодо написання відгуку на прочитаний сучасний літературний твір
       
    Згідно з наказом Міністерства освіти і науки, молоді та спорту № 231 від 15.03.2011 року, оголошено ІІІ щорічний регіональний конкурс «Найкращий відгук на сучасну дитячу прозу». Метою конкурсу є популяризація вітчизняної дитячої книги, розвиток читацької культури учнів 4-5 класів загальноосвітніх навчальних закладів та заохочення їх до систематичного читання сучасної української літератури.
    Бути справжнім читачем – значить розуміти і вміти відтворювати в усній або письмовій формах зміст прочитаного. Дуже важливо уважно читати літературний твір. Прочитавши його назву, учень має здогадатись, про що буде йти мова у творі, і поміркувати, що нового дізнається з книжки. Неодмінно слід звертати увагу на автора твору. Під час першого читання потрібно уявити образи, оцінити вчинки літературних персонажів і все описане автором. Також слід звернути увагу на незрозумілі слова, виписати й відшукати їхні значення у словниках. Корисно зробити відбір прочитаного:
    - це я вже знаю;
    - це мене здивувало, тому що…;
    - це схоже на те, що ми читали раніше.
    Найважливішим у сприйнятті художнього твору є повторне читання, коли необхідно дуже уважно читати й головне – виписувати все, що можна знайти нового для себе, що, на думку читача, є прекрасним і що знадобиться коли-не-будь у житті: слово, фразу чи цілий уривок. Дуже важливо вміти аналізувати прочитане, висловлювати свою точку зору, розуміти авторську позицію, а ще вміти відчути красу художнього слова, оскільки все це стане основою для написання критичного відгуку.
    Наступний етап читання – обговорення прочитаного. Прочитана книга викликає необхідність поділитися своїми думками та почуттями. Таке обговорення можна реалізувати складанням відгуку на прочитану книгу. Для відгуку характерний обмін враженнями про твір, висловлення свого ставлення до вчинків героїв, подій, повідомлення власних думок щодо того, як ставиться автор до героїв – співчуває чи засуджує, висміює чи пишається.
    Для написання відгуку допоможуть «Рекомендації юному читачеві»:
    1. Під час повторного перегляду літературного твору з’ясуйте, чи все вам зрозуміле. Випишіть із твору те, що потребує запам’ятовування: дати, імена, назви тощо.
    2. Визначте тему, мету й головних героїв твору.
    3. Поміркуйте, в якій формі краще написати відгук (у вигляді листа-роздуму, щоденникових записів тощо).
    4. У вступній частині зазначте назву твору та автора.
    5. Подумайте, чим вас найбільше зворушив твір, які герої сподобалися, а які ні.
    6. Зазначте, які висновки ви зробили, прочитавши твір. Що нового дала вам прочитана книга, у чому згодні з автором, а з чим можна посперечатися.
  • Єдині вимоги до учнів щодо збереження підручників
    1. Пам'ятайте, що книги треба берегти.
    2. Усі одержані підручники слід тримати в охайному вигляді.
    3. Усі підручники треба обгорнути папером або обкладинками.
    4. Не загинайте аркуші, користуйтеся закладкою.
    5. Не слід класти у книжку сторонні предмети.
    6. Стежте за чистотою книги. Перш ніж узяти до рук підручник, вимийте руки.
    7. У кожної книги є своє місце. Підготувавши урок, поставте книгу на полицю або покладіть у портфель.
    8. На сторінках підручників не можна робити примітки ручкою або олівцем.
    9. Поводьтеся з підручником так, щоб не було соромно потім передати його своїм молодшим товаришам.
  •           При читанні для самоосвіти

    1. Пам’ятай: читання – одне з найважливіших завдань у самоосвіті, ставитись до нього треба серйозно.
    2. Внутрішньо налаштуйся на читання. Не поспішай, не «ковтай» зміст книжки, а читай уважно, вдумливо, намагайся запам’ятати прочитане.
    3. Зміст треба осмислювати. Не можна допускати механічного фіксування тексту.
    4. Вчися читати швидко, не проговорюючи про себе, охоплюй цілі фрази, речення.
    5. Для свідомого сприймання прочитай передмову; перегортаючи сторінки, обміркуй заголовки.
    6. Коли щось незрозуміло, не поспішай гукати на допомогу інших. Спочатку спробуй самостійно розібратися.
    7. Роби помітки, виписки, за потреби склади план (тези, конспект).
    8. Найцікавіше запам’ятай. Порівняй прочитане з уже відомими фактами, знайди йому місце в системі знань.
    9. Прочитавши книжку, обміняйся думками і враженнями про неї з друзями, дай оцінку. Згадай основні образи, події, думки.
    10. Порівняй власну думку про книжку з відгуками і рецензіями на неї: один розум добре, а колективний – краще.
    11. Зроби відповідні записи про книжку у читацькому щоденнику.
  •                    Як написати твір

    1. З кількох запропонованих тем обрати не найлегшу, а ту, яка вас цікавить і хвилює.
    2. Добре обдумати тему, визначити, який обсяг матеріалу вона охоплює.
    3. Визначити основну думку майбутнього твору, намагатися зберегти її під час роботи над твором.
    4. Скласти план, чітко та стисло сформулювати думку кожного пункту. Пам’ятайте, що назва основної частини в складному плані – це теза, яку треба довести.
    5. Підберіть епіграф, який висловлює основну думку твору.
    6. Напишіть вступ, який би доречно розпочинав тему. На початку твору висловіть головну думку, потім обґрунтуйте її, доповніть фактами із твору, у разі потреби наведіть цитати.
    7. Стежте за послідовністю викладу думок.
    8. Дотримуйтеся пропорційності частин твору і стежте за зв’язком між ними.
    9. Висловлюйте власне ставлення до всього, про що пишете, робіть власні висновки, узагальнення.
    10. Наприкінці твору зробіть загальний висновок, зумовлений змістом роботи.
    11. Правильно і грамотно висловлюйте свою думку.
    12. Дотримуйтеся вимог до зовнішнього оформлення (план пишіть перед текстом твору, залишайте поля, дотримуйтеся абзаців).


  •   Як вести щоденник читання
    1. Прочитавши книгу, подумайте над її змістом і як слід розберися у ній.
    2. Запишіть у щоденник автора, назву книги, видавництво, кількість сторінок.
    3. Коротко напишіть, про що йдеться в книзі, хто головний герой.
    4. Хто з героїв книги тобі найбільш сподобався і чому.
    5. Чого вчить ця книга?
    6. Чи сподобалася вона вам і чому?


Немає коментарів:

Дописати коментар

Избранное сообщение

Популярные сообщения